Početna stranicaFAQPretraľnikČlanstvoKorisničke grupeRegistracijaLogin

Share | 
 

 Povijest Virago motora

Go down 
Autor/icaPoruka
sbrbot
Član VOC-a
avatar

Male Broj postova : 132
Age : 39
Lokacija : Zagreb
Vozim : Virago XV535
tel/mob : +38598451234
Krvna grupa : B+
Registration date : 18.10.2017

PostajNaslov: Povijest Virago motora   08.11.17 14:14

Evo jedan tekst koji sam složio iz sadržaja s nekoliko strana pa se nadam da će nekima biti interesantan.

Sredinom 1970-tih godina američki motoristički časopis "Cycle" (ugasio se 90-tih godina) iskovao je novi izraz UJM (Universal Japanese Motorcycle) koji je, nakon pojave legendarnog Hondinog modela CB750 iz 1969. godine, opisivao naglo povećanje i sveprisutnost sličnih japanskih motocikala. Ovaj Hondin motor postao je na neki način predložak za dizajn brojnih narednih modela četiriju glavnih japanskih proizvođača motora (Japanese Big Four; Honda, Kawasaki, Suzuki, Yamaha). UJM predložak je opisivao motor s četiri cilindra i karburatorom za svaki cilindar, motor koji ima standardnu poziciju vozača, konstrukciju motora i mjenjača u istom kućištu (tzv. unit construction), ima prednje disk kočnice, konvencionalnu konstrukcija okvira od cijevi, produžene prednje vilice te straga dvostruke amortizere. Reprezentativni UJM modeli su bili Honda CB750, Kawasaki Z1 i Suzuki GS750. Ovi motori imali su veliku prodaju i nastavili su se proizvoditi još narednu deceniju. Kako su spomenuti japanski proizvođači motora međusobno replicirali dizajn, nastala je ustaljena UJM forma motora koji su svi bili manje-više izjednačeni u funkcionalnostima, kvaliteti i izgledu što je na neki način postalo dosadno i neinventivno.

Umorni već od standardnog japanskog izgleda motora (UJM), vlasnici su počeli svoje motore preuređivati po vlastitom ukusu i personalizirati ih. Visoki upravljači, kromirane cijevi auspuha, pomaknuta sjedala s naslonom za suvozača/icu i dodatno produžene prednje vilice bile su uobičajene promjene i prilagodbe kod onih koji su preuređivali svoje motore. Američki dizajneri za japanske proizvođače motora počeli su zamjećivati popularnost i nastanak jednog posebnog stila motora - rodili su se cruiseri/chopperi. Stilisti i prodavači motora tražili su od japanskih proizvođača da ponude tvornički model motora s takvim osobinama. Ti motori postigli su momentalni uspjeh i često su se prodavali bolje nego osnovni modeli na kojima su se temeljili.

Tijekom tog razdoblja Yamahini menadžeri zaduženi za proizvodnju u Americi napravili su istraživanje tržišta koje je pokazalo da, iako vlasnici vole ustaljenu UJM formu motora, također žele izgled i performanse zračno hlađenog V-twin motora (motor kod kojega su klipovi postavljeni u obliku slova V), ali po prihvatljivijoj cijeni. Tako su u suradnji s japanskim inženjerima i dizajenrima došli do razvoja jedinstvenog motora koji je kao osnovu imao 75-stupanjski V-twin motor s pomaknutim stražnjim cilindrom. Shvatili su da takva konstrukcija postiže optimalni balans između osovina kotača, težišta motora i kontrole vibracija dok se istovremeno postiže poboljšano hlađenje stražnjeg cilindra.

Virago je prvi Yamahin motor za cestovno krstarenje (cruising) s V-motorom i jedan od prvih motora u masovnoj proizvodnji s jednoamortizerskom (mono-shack) stražnjom suspenzijom. Virago motor je prvi put proizveden 1981. godine prvotnog obujma 750 ccm (tada je to bio najčešći obujam motora), a nešto poslije 1982. godine su proizvedene i druge inačice, od 500 ccm i 900 ccm. Kasnije je paleta proširena na cijeli niz modela (xv125, xv250, xv400, xv500, xv535, xv700, xv750, xv920, xv1000, xv1100).

Prvotni Virago motor je redizajniran 1984. godine pri čemu je dizajn stražnjeg dijela promijenjen iz jednoamortizerskog (mono-shack) u dvoamortizerski (dual-shack) oblik te je dodan spremnik goriva u obliku suze. Te godine je Harley Davidson, bojeći se navale Yamahinog Virago i drugih japanskih motora na američko tržište i ugroze svoje prodaje sličnim, a jeftinijim japanskim modelima, uspio izlobirati  povećanje uvoznih trošarina na motore iznad 700 ccm. Američka administracija uvela je višestruko povećanje trošarina na uvoz motora (naravno, ciljalo se na Japance), ali je predviđeno da se ono s vremenom smanjuje i kroz 5 godina vrati na početnu razinu.

Kako bi izbjegla uvedene namete, Yamaha je tada proizvela motor u novoj verziji od 699 ccm (xv700) koji se proizvodio do 1988. godine, a model s 920 ccm, kako je tad bio opterećen dodatnim carinskim nametom, je pomaknut prema gore na 1000 ccm, a još kasnije 1988. godine uveden je i model s xv1100 (1063 ccm). Kasnih 80-tih godina paleti Virago modela dodan je i Virago 250. Prvenstveno za američko i azijsko tržište, od 1997. do 2004 godine se proizvodio i najmanji Virago 125.

Virago modeli većih kubikaža kasnije su izbačeni iz proizvodnje i zamijenjeni serijama motora V-Star i Road Star. Posljednji motor koji je još nosio Virago ime je Virago 250 iz 2007. godine. U 2008. godini i on je promijenio ime u V-Star 250.
[Vrh] Go down
Korisnički profil http://www.medvednica.info
 
Povijest Virago motora
[Vrh] 
Stranica 1 / 1.

Permissions in this forum:Ne moľeą odgovarati na postove.
Virago Owners Club Forum :: Tehnika :: Općenito o Viragu-
Forum(o)Bir: